2009-02-16

Sol i hjärtat



Här har vi fortfarande sjukstuga, Trollungen har feber till och från, hostar och orkar inget, efter att varit ute i 45 min sov hon i nästan tre timmar, så idag ska hon till vårdcentralen. Själv har jag fortsatt ont, men så slutade jag ta morfinet, visst det tog bort värken, men jag spydde som en räv och fick hålla i mig i filten för att inte ramla ur soffan, så nu ringer jag ortopeden, men de har fullt i telefonkön så jag ska återkomma säger telefonrösten. Som om det inte räcker med ont i handen så har jag fått influensan, feber, hosta och ont i kroppen. Maken mår si så där, men han är piggast av oss, så han tar som vanligt hand om oss.

Idag har vi en grå dag ute men Trollungen har samlat solsken så hon har nu när det inte finns nån sol. Hon menar att man måste gå ut när solen lyser och fylla sitt hjärta med solstrålarna så mår man bra när solen inte finns här. Kan bara hålla med henne, och fundera på var hon lärt sig det, samtidigt som det värmer mitt hjärta...

Inga kommentarer: