2009-03-02

Paradis på jorden

Helgen har vi tillbringat i Ånnaboda, och det är verkligen avslappnande och något vi borde göra oftare, pack bilen full och åka dit och bara vara. För när vi är i husvagnen så handlar det om just det, att ta vara på tiden tillsammans, vi åkte pulka, grillade korv ute, skottade snö, träffade vänner och njöt av vintern. Vi han även svänga förbi hos min mams, och där fick jag en helt underbar sjal, den kommer jag ha mycket glädje av, jag äskar den redan.

Idag är Hunden hemma med mig, vi har varit ute och halkat oss fram utan att stå på nosen någon av oss. Som tur är har de plogat gångbanorna bättre än gatorna, så där är det inte isgata, så det är lugnt bara vi kommer oss dit. Nästa tur blir till skogen, där ska vi träna inkallning, med godis och pipleksak, jag kan inte vissla så jag tänker prova att locka med en kanin i gummi som piper om man klämmer på den... Hunden älskar sina leksaker som piper och denna har hon inte sett ännu, tanken är att jag ska ha den i fickan, och att den bara finns med ute...

Inga kommentarer: