2009-04-24

Gudmoderna lov

Vissa skulle säkert ta det som en pik, men jag tog det som omtanke. Att Trollungen har värdens bästa Gudmoder, det vet vi sedan länge, att hon dessutom är en av mina allra bästa vänner är heller ingen hemlighet. Gudmodern är en kvinna som verkligen tar hand om de som står henne när och jag är glad att ha henne i mitt liv. Att hon är suverän att ha här när vi ska ha kalas, det förstår alla som träffat henne. Ofta har hon med sig sin populära sallad när hon kommer med bussen och ibland även sin supergoda paj. Väl här så kavlar hon upp ärmarna och sätter fart med att hjälpa till med allt möjligt. Hennes julklapp är uppskattad, då hon lovat att tvätta våra fönster, här nere. Vi brukar ha lite olika projekt när hon kommer och jag hoppas och tror att hon gillar det lika mycket som jag. Annars skulle hon väl inte föreslå nya???

Men nu till omtanken, eller piken, sist Gudmodern var här var för att fira Trollungen, och vara med på, som hon sa hela 5 kalas på tre dagar. Med sig hade denna fantastiska kvinna en skurtrasa och en tvålpump. Inte för att vi saknar tvål och aldrig skurar, men hon kommer inte överens med våran svabb och tvålpumpen där uppe fick hon inte att fungera som hon ville. Jag kallar det sann vänskap och sjunger Gudmoderns lov!!!

Inga kommentarer: