2009-05-04

Ändrade frutsättningar

Fick för många veckor sedan ett samtal från FK, där en handläggare ville vete lite om min sjukskrivning pga handedsbrottet, som sen följdes upp med ett brev. Det handlade om att FK funderade på att inte godkänna min sjukskrivning. Vid samtalet sa han att om jag kunde visa på att den intensiva träningen under tre veckor gett resultat så såg han inga hinder för att godkänna min sjukskrivning. Sagt och gjort jag fixade fram papper från min arbetsterapeut och trodde att saken var klar.

Men varför ska något gå lätt och smidigt??? I slutet av förra veckan fick jag ett nytt brev, utan telefonsamtal denna gång. Där det nu står att jag inte bevisat att jag inte kunnat stå till arbetsmarknadens förfogande de tre veckor jag tränade intensivt. Frågan jag nu ställer är hur bevisar jag det??? AF anser att ett benbrott, och intensiv träning är ett hinder och att man då ska vara sjukskriven. Det är moment 22, att han på FK inte ringde denna gång kan jag bara fundera på varför. Men när man ändrar förutsättningarna efter resans gång är det nog svårt att ringa upp människor man sagt en sak till och sen ändrat sig angående...

Inga kommentarer: