2012-08-17

Letar jobb hemifrån idag

Det blev inget av min drömpraktik, och det är allt annat än kul, de på "golvet" var så positiva, men enhetschefen sa nej. Nu tror jag att läget när frågan till henne ställdes var illa valt, men det är inget jag kan hänga upp mig på eller göra något åt, jag får helt enkelt hoppas på en ny idé och ett ja.

"Vuxendagis" håller på att ta knäcken på många av oss och inte blir det bättre av att när vi framför kritik om att vi sitter på felaktiga stolar, för mycket mm så svarar kursledningen med att vi på måndag ska till skogen och grilla korv, chansen ökar betydligt att jag där hittar en praktikplats so kan leda till ett riktigt jobb...

Idag har vi en "hemmadag", vi ska söka de jobb som finns mm, fila på meriförteckningen och personliga brev. På jobbfronten, fanns inte ett jobb jag kunde söka, jag filar på brev och meritförteckningen i tanken och fixar Trollungen för "Scooby Doo-kalas", det är kreativt och det behöver jag just nu.

Passar även på att umgås med han jag älskar mest, vi har varit till Bergvik, den söta dottern är ett minne blott, nu är det coolt och tufft som gäller, en fika på altanen och en grillad laxfilé till kvällen det är kvallitétstid, guldkorn och ljusglimtar.

Inga kommentarer: