2012-10-26

Hissåkande

Jag har ju som sagt tillbringat fyra veckor på Reuma Rehab, det betyder intensiv träning, en massa gåing mellan olika ställen och en massa åkades i olika hissar. (Blomsterhandlaren kan sluta läsa nu) Det har inte varit några som helst problem med förflyttningar så länge de varit på en och samma våning, men ett och annat skratt och någon liten panik har uppstått när det gäller hissarna. Hissen på hotellet åker snällt ner till våning ett, men det är inte helt säkert att dörrarna öppnas, om man inte trycker på en viss knapp. Andra hissar har med pil visat åt vilket håll de ska med åkt i motsatts rikning. En gång lös knappen för den våninen jag skulle till, men där stannade inte hissen, fick snällt åka ända upp och vända. Nu har det ju alltid slutat bra men lite panik har uppstått och många skratt har det blivit. Men värst var nog när jag skulle till reumatologen och där är en gammal hiss, man får själv öppna dörren när den kommer, nu hade de byggt om den så innanför de gamla dörrarna finns nu atomatiska dörrar som öppnas och stängs när man kommer till rätt våning. Problemet som uppstod, och detta bjuder jag på, var att när de atomatiska dörrarna går upp, har jag glömt att jag måste öppna den gamla dörren manuellt, så där stod jag länge och väl och kom inte på hur jag skulle ta mig ur, paniken växte och jag är glad att jag löste det hela innan någon annan ville åka från den våning jag stod på eller någon annan. Så kan det gå när man är en smått förvirrad patient på intensiv träning, hjärnan orkade helt enkelt inte med mer just då. Eller vad tror ni?

Inga kommentarer: