2014-10-14

En månad till

Det är inte klokt, men jag har som inte hunnit med att orka tänka blogg. Vilket jag borde då jag skriver för min egen skull och för att både se att det händer saker och att jag faktiskt finns i ett sammanhang. Som det är nu väntar jag med spänning på om jag får drömjobbet som soutkonsulet eller om det blir drömpraktikplatsen, vill ju ha jobbet men det känns minst lika bra om det blir praktplatsen. Jag väntar även på en påse järn, den skulle jag haft runt 20e september men min läkare är pappaledig och då funkar inget. Trollungen har en idé om hur jag ska må bättre, hon sätter in en järnspik i min rumpa...

Mitt i allt annat har jag blivit handbollsmamma till ett lag där Trollungen tränars av bla sin far och på en månad, utan reklam, har de gått från att var 8 till 25, så nått rätt måste vi göra.

Jag har funderat på om det är så här när man mår rätt bra och orkar göra en massa utan att behöva tänka ut när man ska vila, då inte hinner jag inte blogga. För det är ju nu jag egentligen har en massa att skriva om och lägga på minnet. Jag har även hunnit byta medicin till Humira och fått några kortisonsprutor, men en hjärnskakning på Trollungen gjorde att effekten uteblev. Hon har även hunnit med att gå på kryckor, men mår nu bra, peppar peppar...

Vi har börjat måla om hallen och det kommer bli ett projekt som växer allt efter som, men planen är över två år så känslan att vara igång är enorm. Trollungen är en bra arbetsledare eller slavdrivare och en himla bra målare.


Inga kommentarer: