2009-08-11

Lämna in pappa

Igår körde det ihop sig, jag hade läkartid på reumatologen och Trollungen vägrade vara hos Farfar, så jag slog en pling till dagis och fick lämna in henne där ett par timmar. Maken var ju tvungen att köra mig då jag i min enfald trodde att jag skulle få hjälp med armbågen. Nu fick jag inte det, jag fick veta att sjukgymnastik inte var aktuellt då det skulle förvärra besvären, läkarens råd var att jag skulle ha långärmat så att ev stötar dämpas av tyget. Ska försöka få en tid hos min husläkare, han är i alla fall mån om att hans patienter ska så hjälp och må bättre efter ett besök.

Trollungen älskade detta med att få gå till dagis, hon har velat korta sitt sommarlov sedan vecka 4, vi är nu inne i vecka 6, nästa år blir det nog ett kortare lov, barn trivs med att vara lediga ett tag, men älskar när det blir som vanlig igen. Efter att hon varit på dagis kom hon på en superduper idé; vi lämnar in pappa på jobbet och så kan vi(hon och jag) hitta på något kul...

Inga kommentarer: