2009-08-08

Rulltrappa

Det är skönt att vara hemma igen sa Trollungen igår kväll och jag instämmer, för efter att ha varit ute och åkt, upplevt en massa så är det skönt att komma hem. Denna resa innefattade ett kalas då Lillkusinen fyllde 3 och ett besök på Liseberg med Gudmodern.

Kalaset var en trevlig tillställning, och det är som så ofta det enkla som tilltalar barn, Trollungen är väldig glad i sin rosa ballong som hon fick. Vi andra minns den goda maten och det trevliga sällskapet bäst.

På Liseberg åkte vi karuseller, ja tom jag var uppe i Parisehjulet, det finns fotobevis på det och att jag blev blöt i Flume Ride, erkänner att jag drabbades av tillfällig sinnesförvirring, men det var det värt för att få dela Trollungens glädje över att åka karusell.

Trollungen åkte allt hon fick och längtar efter att bli 110cm över marken för då får hon åka än mer. Gudmodern och Maken åkte också en massa och de är alla överens om att vi återvänder om ett år eller så, för då ska det åkas Bergbana, Virvelvinden mm. Jag följer med och vem vet jag kanske åker fler karuseller än 2.

När vi varit på Liseberg i 8 timmar, och de hade åkt allt och vissa saker många gånger försökte jag mig på att avrunda besöket och frågade Trollungen vad hon ville åka och fick svaret; "Rulltrappa", ja vi är från landet och nä vi har ingen rulltrappa i Forshaga. Hem åkte vi ca 2 timmar för Trollungen ville åka med än rulltrappa...

Inga kommentarer: