2013-12-13

Utan blod och tryck men med puls

Nu ligger jag nerbäddad, doktorn blev igår plötsligt orolig över min hälsa. Blodbrist har jag haft i över ett halvår utan att hon brytt sig. Men igår var jag plötsligt omedelbart sjukskriven tillsvidare, minst till slutet av januari. Nu tror jag att mitt "nästen inget" blodtryck och min puls som var nästan dubbelt så hög som vanligt, var det som fick henne att "vakna". Så nu är odernationen att vila och inte stressa. Jul det ska vi fira, men inte riktigt som jag tänkt mig. Men det viktigaste med julen är att få träffa nära och kära och det kommer vi att göra även i år. Julafton då äter vi frukost med den bäst bästaste från Kumla, ser Trollungen i kyrkan och far sen till Öa. Trollungen var orolig att våran bäst bästaste kumling inte tänkte bli med till Öa, men när jag sa att hon blir det så är det bara en enda önskan som kan toppa detta. Trollungen har skickat önskelistor till alla tänkbara, men den önskningen är till tomten så den står inte med. Själv har jag tipsat Maken om massor men önskar mig mest av allt en påse blod och mängder av "raggisar" och pulsvärmare med hål för tummen och halsdukar som matchar. Håller tummen att hon som enligt Trollungen inte behöver någon önskelista för hon vet ju vad vi önskar oss ändå, har stickat en massa och inte att inte allt blivit sålt.

Inga kommentarer: