2014-06-21

Stolt och piggare


Det blev två framträdande i går vid havet, för Trollungen först sjöng hon en sång och när det var dags för sista låten ropade de upp henne för att hon skulle leda rörelserna till sången. Jag är en stolt och glad mamma och de gjorde upp att Trollungen ska sjunga från scenen även nästfyller Vi firade mmidsommarafton som vi brukar, dagen vid havet med sillunch, kaffe och tårta och jordgubbar. Kvällen tillbringade vi hos familjen Bärgare. Vi hade en kanonbra dag och kväll, vi plockar "russinen ur kakan" varje år.

Jag har sedan en vecka fått livet tillbaka, jag vaknar pigg, har inte längre "tjära" i stället för blod och jag är i stort sätt mitt vanliga glada jag. Men jag har insett att jag nu måste ta det lugnt och låta kroppen komma i balans och inte köra på för fort.

Idag ska vi fira en som fyller 9 år, men först ska jag och Maken lyssna på "Sommar" och imorgon tar vi en sväng till paps och firar att han fyller 70 år.

Det är fantastiskt att plötsligt få må bra igen, så nu njuter jag av sommaren och att må gôtt.

Inga kommentarer: