2014-06-06

Söndag efter torsdag och före lördag

Vi firar "Svenska flaggas dag", med gofika som sig bör. Men vi har slitit före fikat, jag och Maken har kånkat ut marmorbordet och nu står det "nya" på plats liksom min födelsedagspresent som Trollungen invigde med att äta glass i,utan att spilla. Det är nått visst med Lupiner, men jag har en viss känsla för att det nest är vi kvinnor som uppskattar dem. Min papsgillade dem inte (det sitter nog i) men mams hon fötsökte fröså nya i ett i diket i "Klockis". Här på 17 suckar någon över dem medan jag njuter av de samma. Fast jag oroar mig för att de ska blommat över innan midsommar. De är juså vackra att maja med. Idag njuter jag av några när jag nu ska äta något av det svenskaste, nämligen sill och potäter. Det finns jjordgubbar till efterrätt och vädret är kanon så vi kan sitta ute. Njut av dagen och gör den till din ♡

Inga kommentarer: