2008-05-19

Vårdstrejk

Här har jag gått och räknat först veckor, sen dagar och så när det är ett dygn kvar så får jag veta, av en händelse, att allt hänger på om Vårdförbundets konflikt är över eller inte. Min operation är planerad kl 14.15 i morgon och jag har i ett tidigt stadium kollat om den berörs av strejken, och fått svaret att Handkirurgen mottagning inte berörs utan att de kör som vanligt. Synd att den jag pratade med inte hade bättre koll, mottagningen funkar, så länge det inte handlar om en operation, för operationssköterskorna är uttagna i strejk. Så nu väntar jag och håller tummarna för att konflikten är över i kväll. Kan verka lite själviskt, och det är det, jag är dödstrött på att ha ont, inte kunna sova, inte kunna röra armen som man ska, jag är trött på att vara arg ilsken och behandla nära och kära illa bara för att jag har ont... Snälla lös denna konflikt idag!!!

Inga kommentarer: