2008-05-13

Vårsolen lyser


Det är vår, inte sommar, den fick vi smaka lite på i helgen, men nu är det vår igen, kalla nätter och bara runt 10 grader på dagen, nja det blev nog nästan 15 igår, så jag kanske kan sitta ute och dricka mitt onsdagskaffe.

Var till Reumatologen igår och fick en spruta i vä fotled, så denna vecka kan jag med gott samvete bara sitta sitl och inget göra. Men jag vill göra en massa, jag vill fundera ut var vi ska sätta hallon och blåbär, jag vill gå på mina promenader, jag vill vattengympa, jag vill köra bil, jag vill hänta Trollungen, jag vill, jag vill, jag vill... Men som kuratorn sa "du är så duktig på att hitta russina i kakan" så jag får väl nöja mig med att solen lyser, tvättkorgen är bara halvfull och disken i diskmaskinen är diskad och jag har världens bästa Make och en Trollunge som gör allt för att hennes bästa mamma ska må bra. (jag har länge funderat på vilka andra mammor hon har)

Vad vore livet utan böcker??? Just nu slukar jag dem, har läst i flera veckor nu och det är tur att det finns böcker, men just nu har jag inte många olästa i detta hus. Så jag har abstenens... Idag kommer "Allas" så det får bli tidning och fika mot söderväggen.

Inga kommentarer: