2008-09-30

Kaos på VC



Idag han jag precis slå upp ögonen innan telefonen ringde, denna gång var det VC (Vårdcentralen) som ville se mig där idag i stället för imorgon. Lite knepigt då Maken har min bil då det är nått krångel med hans, och han hinner inte hem innan de stänger på VC. Men vad gör man inte för att underlätta för de som har lyckats både dubbel och trippelboka sig... Tackvare att vi har våran underbara kattvakt till granne så löser det sig, hon kör mig.

Nja det är bara löst till hälften, Trollungen ska nämligen hämtas mitt i detta, kompisen H är på dagis idag och är allt som det ska kan hon följa med honom hem när han och lillebror blir hämtade. Det är bara ett bekymmer, lillebror håller ev på att bli sjuk, men just nu har de på dagis beslutat att han får vara kvar, han har några blåsor, de trodde på Vattenkoppor, men det han han redan haft, han har ingen feber och är pigg och glad. Kan undra vad det är, när jag ringde dagis och sa att Trollungen skulle gå hem med Kompisen H, blev de oroliga, hon borde väl inte gå hem med nån som ev är sjuk, men om lillebror får vara på dagis så kan det väl inte spela nån roll...

Inga kommentarer: