2008-09-02

Krångel med tekniken

Datorer och alla andra apparater ska bara fungera, krångel är bara jobbigt, kräver jobb eller i en del fall en tid i telefonkö. Nu är det så bra att jag slipper ringa om datorn, det gör Maken, men jag lider när den inte funkar. Denna gången hängde det samman med att det var ny månad och nått som skulle "låsas upp", hur som, det är fixat och än en gång slog det mig vad beroende vi blivit av tekniken. Ta bara det där att komma ihåg att ta tabletter kl 15.00, det är nått jag inte klarar, så nu larmar mobilen när det är dags, men det krävs att den är där jag är... Inte som igår kvar hemma när vi är ute och åker, som tur är kom jag på det innan larmet startade, hade varit synd om katten om det larmat och ingen var hemma. Det krävs också att jag har med tabletterna, det har hänt att larmet gått, men tabletterna varit kvar hemma... Men kontentan är att jag är tacksam för att tekniken finns och jag är glad att jag kan använda den.

Inga kommentarer: