2008-09-15

Vuxenprat

Det är tråkigt att vara hemma ständigt och jämt, det jag saknar mest av allt är vuxensamtal, samtal som inte handlar om barn, med barn eller pga barn. Visst älskar jag vår Trollungen och jag gillar att vara med henne och som tur är har jag via henne träffat flera trevliga vuxna. Nu är det ju så att man inte passar med alla så jag är enormt tacksam att jag via Trollungen fått nya vänner och att det har gjort att jag nu har utökat min vänkrets. Det hade varit enormt jobbigt om Trollungen valt kompisar vars föräldrar jag inte stod ut med, samtidigt är det viktigt att hon har vänner hon gillar och funkar med, jag behöver ju inte leka med hennes kompisars föräldrar. Men jag är glad att jag har nya och gamla vänner som finns där dagar som denna, då det är tungt att vara hemma. Det är ju måndag, så jag har pratat i drygt 2 timmar med syster yster och det handlar om allt, visst är det mycket om familj och barn, men även en massa annat och det är vad jag kallar en bra start på veckan...

Inga kommentarer: