2009-07-14

Äventyr

Ibland är det det enkla som gör dagen, igår var vi till stan och träffade Kompisen M, hennes Singelmamma och Lillebror. Ungarna roade sig med lek och stoj och Singelmamman och jag försökte komme på något att roa dem med. Redan här borde vi väl bara satt oss ner och njutit av nöjda barn, men nä vi måste ju komma på något att göra. Det slutade med att vi åkte till Tramhems gård. Där vi tittade på strutsar, hjortar, ungarna klättrade i tornen och Singelmamman handlade lite korv. Trollungen tyckte redan här att det var ett äventyr.



Nästa stop blev apoteket, men framförallt ett glass och festisstopp på Bergvik.



När vi ändå var på Bergvik så ville jag passa på och se om jag kunde hitta en sån där klänning som Trollungen så gärna vill ha, det ska vara en klänning som är rätt lång, men framförallt utan axelband, och de är svåra att finna i storlek 116. Det var nu jag om jag försöker se det hela med positiva ögon ser det hela som ett äventyr. Lillebror hittade ett halsband han sprang ut ur affären med, men jag fångade in rymlingen. Trollungen och Kompisen M var som bortblåsta, svarade inte men jag fann dem, de var skyltdockor.



Mitt egentliga äventyr började väl 2002 och det firade jag och Maken sedan precis 3 år, med att lämna Hunden till Farfar och Farmor, Trollungen fick vara kvar hos Kompisen M och vi gick ute och åt en köttbit. Lyxigt att bara vara vi för en stund och det på en måndagskväll.

Inga kommentarer: