2009-07-07

Rörigt

Vi har en massa saker på gång, som sig bör, men just nu är det rörigare än på länge. Vi(mest Maken) flyttar runt på våra saker, vi byter plats på tre rum, och det gör att allt hamnar lite var som. Det kommer att bli bra när vi är klara. Lägg till att altanen inte är byggd, plattor inte nergrävda mm, Tur att Maken snart får semester...

Mitt i denna röra har vi nu besök av Gudmodern, alltid lika kul att ha henne här, men vädret är inte lika kul. Jag hade hoppats på sol, men inte så varmt som förra veckan, en av två önskningar slog in. Det är nu så svalt att jag kan ha tröja och strumpor och mitt huvud fungerar något så när, men regnet hänger i luften.

Trollungen har tråkigt, ingen kompis M hemma denna vecka, och på gatan är det barnfritt så långt ögat kan nå, så lekkamrater är just nu en brist vara och till det duger varken jag eller Gudmodern.

Ska snart ta Hunden i koppel, Gudmodern under armen och se till att Trollungen få på sig hjälm och så ska vi gå ut en sväng, kanske kompisen H är hemma...

Inga kommentarer: