2012-09-01

Gofika


Det händer inte så ofta, men idag tog vi en "gofika" i K-stad, det är vad jag kallar guldkorn. När vi ändå var där passade vi på att leta mobilfodral (slutade med att vi beställer hemifrån) och Maken köpte sig ett par solglasögon. Det är en kaxig men ändå ödmjuk unge vi har och hon fick beröm både i hissen för att hon var snygg och trevlig och på affärerna för att hon är lättsam, go men med skin på näsan, kan inte annan än skryta om det. *stolt mamma* Anledningen till allihop var att Kusinen min skulle in till "Stora Torget" på nått "nollningsjippo" och så redde vi ut ett frågetecken åt min älskade Morbror T, på hemvägen "rekade" vi så jag hittar till rätt plats på Orrholmen på måndag och köpte "Blå mandel"


Nu njuter jag av en kopp Latte i min nya kopp, har redan bestämt att köpa en till, minst, och två glas har fått lämna skåpet, kör nämligen "en in en ut"...

På spisen står en köttgryta, pressgurkan är på g, och förutom att äta och dricka gott kommer resten av dagen handla om sport, Finnkampen på TV, Paralympics på SVTplay och några sidor lär jag läsa i en bok, läste ut den jag höll på med igår så jag ska börja i en ny. Hade glädjen att få ett antal pocket av en kompis så det lutar åt en av Nora Roberts.

Inga kommentarer: