2012-09-04

Soffläge

Det blir inte många knop gjorda här hemma, soffan intagen och det kan bli några sidor lästa, en kvällsfika och sen kommer nog sömntåget. Förstår inte hur jag ska fixa 4 veckors praktik på Naturum, ett underbart ställe och trevliga människor, men ack så fysiskt tungt.



Igår började bokcirkeln, tre nya böcker fick jag med mig hem, och jag är säker på att jag bara hade läst en av dem om jag inte fått plats i cirkeln. Vi börjar med "För mycket lycka" av Alice Munro, där vi ska läsa minst en novell, nämligen "trä" och den har jag läst, men kommer få läsa den igen, då den var dubbelbottnad och svår att greppa men väldigt bra, har redan börjat på en till av novellerna och måste säga att jag är mycket positivt överaskad, trodde inte jag skulle gilla noveller, men man lär sig ständig nya saker och hittar
nya guldkorn

 
Bilden hittade jag här

Inga kommentarer: