2013-01-10

Sängläge och soffhäng

Mot min vilja måste jag erkänna att jag inte blir bättre, snarare tvärtom. Jag sover, sover och sover. Kan tycka att jag borde bli piggare och slippa frysa/svettas men nä det vill sig inte, det går neråt, det har inte vänt ännu. Idag fick Trollungen åka med Maken, fanns inte på kartan att jag skulle ta mig ur sängen. Ska hämta henne, men ringer innan så får hon gå ut till parkeringen och äta mellis här hemma, då jag är vaken nu men förmodligen sover sött om en timme. Det gör ont i modershjärtat att Trollungen måste anpassa sig så efter min hälsa, men hon vet ju inget annat och jag älskar henne mer än både hon och jag förstår.

2 kommentarer:

Caroline sa...

Hej Tina! har du inte kvar Lisa

Tina sa...

Det är "Geten"/Hunden, och henne har vi kvar och älskar högt, det är en underbar jycke som sällan gör oss besvikna. Men hon lyssnar till "Vickan", döpt efter kronprinsessan, fint ska det vara, det var Trollungen som bestämde, men jag vägrade/vägrar stå och ropa "Viktoria" efter våran "get"... Det är ett piggt och glatt djur som älskar att få vara med där det händer något...