2014-01-09

Läkarbesök x 3

Nu är det konstaterat att jag inte har några som helst fel på kanalen genom kroppen, det visade tisdagens undersökningar. Knölen på foten ska bort snarast enligt ortopeden jag träffade igår. Så den är väl borta om drygt tre månader, den sk vårdgarantin fungerar nästan. Idag var jag till VC och där kom doktorn fram till att pencellin i 14 dagar är ett måste och har inte reumatologen gett mig blod inom 3 veckor så skulle VC se till att något händer. Känns bra att några läkare lyssnar och faktiskt vill hjälpa mig. Pratade med Mams idag och hon tyckte att jag lät piggare på rösten och ja det är jag, så länge jag inget gör, men nu ska jag sova en stund innan det blir kaffe och "Ginger flapsjaks", läste att ingefära är inflammationshämande, så det är "nyttiga" kakor för en prick som mig.

Inga kommentarer: