2014-01-28

Förlängt soffhäng

Det blir inte så mycket skrivit här, men sover man ca 16tim/dygn och inte orkar med så mycket mer så finns det som inget nytt att komma med. Vi har förvisso skaffat oss, läs jag har skaffat oss, problem, då jag köpt en "ny" soffa. Den som sålde kan inte ha mätt rätt så nu måste vi flytta vårt hörnskåp och äntligen köpa ett nytt soffbord. Trollungen har spelat handboll och laget utvecklas från vecka till vecka och jag lär mig att skriva protokoll. Till helgen hoppas jag få träffa de bäst bästaste om än att omständigheterna kanske inte tilltalar mig, har lite ångest för 5or och 0or. Att jag sen mår som jag gör, gör ju inte saken bättre, men nått ska de få att äta de som kommer och tårta ska jag nog kunna bjuda på till kaffet. Huvudsaken är att de kommer och att de fixar att ta det som det är. Läkaren har förlängt min sjukskrivning, soffhänget varar minst en månad till, div ptovtagningar och undersökningar ska göras och sen funderar de på att skicka mig till Örebro, för att få ett sekundärt utlåtande om min reumatidka diagnos. Frågan jag då ställde var varför Örebro ska göra det, det var ju där jag fick min diagnos, men det fick jag inget svar på. Saken är den att jag har blodbrist och att det till 99% beror på den diagnos jag har. Men det kostar att ge någon blod. Fråga nr 2 blir då vad kostar det om de skickar mig till Örebro... Har idag besök mitt "jobb", gu så jag saknar det, men är helt utslagen nu.

Inga kommentarer: