2014-05-03

Pyjamasparty och small

Jag har för ont i foten för att inte oroa mig en smula, men jag är desto gladare över att ha köpt "nya" jeans och detsstår small i dem. Min viktresa har varit rätt enkel, men huvudet har fortfarande inte riktigt fattat att jag inte behöver kläder i storlek L... Igår var det äntligen dags för pyjamaspartyt som vi fick ställa in vid påsk. Det blev lite manfall, men de som var här hade kul och både gäster och Trollungen var nöjda när det var slut. Jag och katten var trötta innan det började. Men det är en upplevelse att se ett antal i runt 10, se "Let's dance" och leka "Sanning eller konka?" samtidigt. Idag behöver Maken dammsuga, "Geten" äter inte popcorn och tur är det för det finns många på golvet. För om man inte äter dem kan man ju alltid sätta sig på dem... Idag har jag och Maken varit på Kakkärlek och handlat både matbröd och gofika. Det är en lyx att kunna köpa precis allt utan att behöva tänka på innehållet, och att vi alla tre kan äta det. Nu väntar jag på regn, mycket regn, så att vi slipper all pollen, både Trollungen och Maken lider så av detta att desom äälskar att vara ute sitter inne.

Inga kommentarer: