2014-05-11

Tre positiva saker från idag

Jag har blivid utmanad att lägga ut tre positiva saker från dagen i en vecka och det har jag nu gjort på FB. Jag skulle även utmana andra vilket jag gjorde i början. Men jag har fortsatt att lägga ut tre positiva saker, då det ger mig en chans att tänka till och finna guldkorn och ljusglimtar från alla mina dagar. För om nån frågat har jag ont ont ont i min fot och är tröt trött trött och har haft feber under den veckan som gått. Men varje dag är fylld av små ljusglimtar och guldkorn. Lördagen bjöd på fika och matbröd inköpta på "Kakkärlek", stället i Kil som är helt fritt från gluten mjölk och ägg. Ett helt underbart fik och bageri som man åker långt för att besöka. Vi såg filmen, som blev bytt mot "Let's dance" på pyjamaspartyt. Busan var med och tittade och mumsade pommes och chicken nuggets med currysås, jag åt rester... Kvällen avslutades med soffhäng och "Gladiatorerna" Söndagen då blev det ett spontanbesök på biblioteket och utanför fick man bygga sugrörstorn, Trollunges blev dagens högsta och mätte 161cm utan machmelowsen i toppen. Det är även så att det nu inte bara är jag som slukar böcker här ddär av utflykten, under veckan som nu snart är slut har Trollungen läst ut två böcker här hemma och en del i den tredje. Men hon kämpar även med att komma ikapp med läxorna, hon har ju varit sjuk en hel del. Lakrits är och förblir en bra och god last i mitt liv. Tänk att jag kunde klura ut att bilen behövde lite hjälp med att ladda batteriet, nu går han fint igen. När man är sjuk får man välja mat, våfflor är enkelt gott och ger mig pluspoäng. Den tomma, första kaninburen har fått ett nytt hem, så skönt när saker kommer tilll användning. Kaffe smakar inget bra när jag har feber, men jag slapp feberfrossa och det är bra. Katten viker inte från min sida och böcker börjar bli kul igen. Febern hänger i men jag slapp från feberfrossa. Te är aldrig fel och regnet är mer än välkommet då det glr vår del av världen pollenfri. Feberfri, kaffet smakar bra och jag läser... Vi är lyckligt lottade, vi har rent vatten, grönska och vackra vårblommor, det är värt så mycket att jag önskar att fler var rädda om vår miljö. Bokbyte,från lättläst till en mörk och väldigt aktuell "verklighet", bokbyte men kaffet är "detsamma". Fredagsmysfika snakar extra gott efter att vi varit på utvecklingssamtalet och bara hlrt att Trollungens slit lönar sig, ett enda fel på svenskan och mer än godkänd på matten, ger en lättad unge och stolta flräldrar. Något sliten var jag då jag sträckläste boken. Lördagen igen, Trollungen fixade mina naglar och smink, då det stod förfest och "Magnus den Store" på min och Makens agenda. Trollungen fick till sin glädje sova vid havet. Kvällen avslutades med soffhäng och tanken var att jag skulle se röstningen, men som vanligt somnade hag.

Inga kommentarer: