2014-05-23

Järn, kläder och musik

Igår började jag min vandring upp ur dvalan till mitt "vanliga sjuka" jag, Trollungen längtar till hennes "vanliga sjuka mamma" kommer tillbaka. Det är med andra ord hennes citat. Jag var till VC och fick min första omgång dropp, med järn, men som vanligt blev det strul då sköterskan var ny på stället, men inte inom yrket men hon hade aldrig satt en sån hästkur på någon så det dubbelkollades och sen var hon ju tvungen att hitta medicinen och en sk stickvagnvoch en droppställning och en läkare som kunde säga att det gick att ge en sån hög dos som hon hade dubbelkollat om jag skulle ha. Jag är bara så tacksam att de på VC vill behandla min blodbrist att två timmar och allt strul inte bekommer mig det minsta. Att handla kläder är ju inget jag älskar, men jag måste säga att när jag kan köpa en "ny" sommarklänning och jag inte ens behöver lämna soffan och det går på 30 minuter från dess jag ser den tills den är provad då är jag nöjd. Vilken tur att jag tillslut skaffade FB, både min plånbok och omgivning mår bra av det. Jag gör riktiga fynd, även om jag kanske hade tänkt ha "dödskallebyxorna" och inte glädja Trollungen, men hon fick dem. Igår hade treorna här i kommunen sommarmusical, kommunens alla treor har under året tränat på div inom musik. Trollungen har lärt sig spela klarinett och det riktigt bra. De har övat och gjort allt i skolorna, men igår var det så äntligen dags för konserter. Först hade de två på dagen för alla i klass F-2 och på kvällen fick föräldrar mfl komma och lyssna. Det var så bra och det märks att Trollungen har aktiviteter på olika ställen, för jag kände igen både barn och vuxna från alla skolor. Tror det är bra med ett brett kontaktnät och den grunden har vi gett henne, genom att hon fått prova på olika saker, nu vill hon klämma in klarinett i schemat till hösten. Vi får väl se om det går.

Inga kommentarer: