2008-04-07

Ensam hemma

Tanken var att jag idag skulle umgås med Trollungens Gudmor, men feber och hosta gjorde att vi igår satte henne på bussen. Vem vill ligga borta och vara sjuk? Inte jag och inte hon heller, så nu hoppas jag att hon kryar på sig och att vi snart ses igen. Men detta medför att jag idag är lite "deppig" då tanken var att vi skulle ha en dag för oss själva. Som tur är kommer det nya dagar och möjligheter.

Igår var vi som inte låg nerbäddade till badhuset och det är med varmt hjärta och stolthet jag set Trollungen leka i vattnet. Hon är trygg i sin simring, älskar att bada och denna gång funkade det även i duschen efter badet. När jag väntade på henne och Maken så hörde jag henne prata med de andra i herrarnas omklädningsrum, hon ställde frågor och de svarade snällt. En snart 4åring vill veta allt och pratar i ett och hon har för det mesta turen att de hon frågar svarar. Alla fick veta att hon snart fyller 4 och att en cykel är högsta önskan, en cykel, den ska vara röd och ha en jordgubbe... Sen fick de tala om varför de var i Deje, för oss andra är det väl glasklart att man i omklädningsrummet på badhuset antingen ska eller har badat...

Medans maken körde Gudmodern till bussen for jag och Trollungen och tittade på kläder, jag är ingen bra gäst på kläpartyn, men fikat var gott och Trollungen lekte med värdinnans dotter och de hade så kul. Det blev med andra ord en bra kväll trots sjukdom och att jag inte hittade nått jag ville ha.

1 kommentar:

Anonym sa...

varfor inte:)