2008-04-02

Hatar sommartid

Det finns ingen som kan få mig att tro att det finns nån fördel med sommartid. Det är nog det sämsta nån kommit på. Mörka mornar, mitt humör spelar mig och min omgivning spratt och Trollungen förstår inte att hon ska sova än mindre att det är dags att vakna. Så om jag fick bestämma så struntade vi i att ställa fram klockan på våren och tillbaka den på hösten...

Trollungen har hatat allt vad bubblor heter, med ett undantag, såpbubblor, men bubblor i dricka, i badet, ja tom bubblor i saft, yogurten, i allt man kan få en bubbla i. Bubblor har varit lika med panik, och jag måste säga att det är jobbig, men så hände nått i går när hon badade, för plötsligt skrattade hon och Maken, och det spolades i mer vatten, efter en stund släpptes det ut vatten för att på nytt spolas i. Det var trollungen son lekte med bubblor, så nu ska jag köpa badskum till henne i födelsedagspresent.



Cellprov, det kom ett brev för ett tag sedan att det var dags nu igen, men vid närmare eftertanke så har jag inte blivit kallad på bra länge. Idag var det dags, lika bra att få det gjort och nu dröjer det ju 3 år till nästa gång, tror jag. Svaret trillar ner i brevlådan om 1-6 veckor, och själva provtagningen är ju över på ett kick.


Tur att det är onsdag en gång i veckan, och idag slog jag på stort, både bulle och en bit, det gäller att ta till vara tillfällena när man kan njuta...

Inga kommentarer: