2008-04-28

Kort vecka

Har idag fått flera mail, alltid lika kul, och idag har det handlat om div saker, men en sak som är genomgående, är den korta veckan, och jag hängde på, det är otroligt skönt med korta veckor. Men så kom funderingen, va då kort, en vecka består alltid av 7 dagar och enligt min almenacka gör även denna det, ok, de som jobbar rak vecka de har lite mer ledigt. Som tur är räknas Maken dit, och vi ska njuta av att vara lediga. Så kom jag på att jag hört att pga att vi i år firar Valborg och Kirstihimmelsfärd samtidigt, så förlorar vi en kort vecka, men å andra sidan så var det några som tjänade en massa miljader på det så det jämnar väl ut sig, synd bara att det inte är jag som tjänar pengar på sånna här saker...

Trollungen och jag rymde i morse, vi tog bilen till dagis, vad gör man inte för att lura en dödstrött 4åring, allt för att Maken skulle komma iväg till jobbet. Jag hoppas att ingen tänkte på att jag bara hade jacka... det började med att jag skulle hjällpa Troller ut i bilen, och då jublade hon över att jag skulle lämna henne. Sagt och gjort, vi tog min bil till dagis... och allt detta för att vi fått en utan morgonhumör

Inga kommentarer: