2008-04-17

Ord ord ord...



Tänk att det redan gått 4 år, fyra långa, innehållsrika år, som bara svichat förbi. Idag fyller Trollungen 4. När jag masade mig ur sängen för att ansluta till Maken så att vi kunde sjunga för vår skatt, satt hon i fåtöljen och halvsov. Sjunga, fick vi inte göra, det ska vi göra när hennes gäster har kommit, men hon kunde väl tänka sig att gå in i sitt rum så att vi kunde komma in med paket. Annars handlade morgonen mest om "inte nu".

Älskar verkligen min Trollungen, men jag är ingen älskare av en trotsig fyraåring, ord som "jag ska", "inte nu" och "du gjorde fel" kan få vem som helst att se rött, men idag är det enda röda som gäller en röd cykel, en utan stödhjul och med en cykelkorg med en jordgubbe. Den är sååå fin, och den får mig att tänka på Claes Janssons underbara stämma, ska nog gå och leta rätt på CDn och njuta av ord som inte kommer från en trotsig trollungen.

Här ska nu städas, fixas tårta, en rosa med ett ljus som är en fyra, hängas upp ballonger, ta fram grillen, köpas korv mm, för kl 16 ska födelsedagsbarnet hämtas hem och sen ska vi ha kalas nr 3... för iår, och innan firandet är över för denna gången är vi uppe i 4½, för kompisen H kan inte komma på barnkalaset på lördag, så då ska de två ha ett litet, bara för dem...

Inga kommentarer: