2008-08-29

Tomt

En natt utan Trollunge är skönt, men när hon inte kom hem igår heller då blev det tomt, tråkigt och för tyst. Att jag har svårt att sova när det är trångt i sängen, när Trollungen ligger på tvärs, eller på mig, är ingen hemlighet utan något jag brukar gnälla över, nu ska jag gnälla över motsatsen, jag har sovit dåligt i natt. Har förvisso ont i ryggen, men det största felet var tystnaden, det lät inget från Trollungens rum, och det kom ingen iskall liten unge och la sig hos mig, täcket var bara mitt och jag saknade henne så...

Idag ska vi till Ånnaboda, och på radion lovar de fint väder, kan bara hoppas att det gäller Kilsbergen också, och inte bara Värmland. Vi har inte nått inbokat, utan ska bara vara lediga, lösa Melodikrysset, grilla lite och umgås med vänner på campingen. Gå i skogen ska jag göra, ta med kaffetermos och sitta i solen och njuta av att livet är härligt.

Inga kommentarer: