2009-06-10

Lässug

Att läsa böcker har blivit som en drog, jag som inte förstod vitsen med att lära sig läsa har nu ett stort behov av att göra just det. Har varit inne i en period nu då jag läst mer än vanligt, och det har varit många trevliga möten. Kan varmt rekommendera: "Alla vackra färger" av Emilie Richards och "Guernseys litteratur- och potatisskalspajssällskap" av Mary Ann Shaffer, det är två böcker om möten, om att lära känna nya människor och vad dessa möten kan betyda. Just nu läser jag "Begravt i glömska" av Nora Roberts och som vanligt gillar jag det hon skriver. Förundras över att en människa kan berätta så mycket och så olika typer av berättelser, ser fram emot när fortsättningen på "Blå dahlia" kommer. Nu är mitt te klart och jag ska krypa ner under filten och läsa en stund...

Inga kommentarer: