2009-06-05

Tre steg upp

Igår fick jag pengar, och det var länge sedan, FK är jag i bråk med och vem vet jag, den lilla människan kanske får rätt, men det lär dröja, så pengarna från A-kassan var välkomna. Fast var börjar man när man har så himla många måsten, det var frågan och är väl egentligen fortfarande, även om jag spenderat mer än jag tänkt.

Att köpa kläder till mig själv är nog det tråkigaste jag vet, och det oavsett vikt mm, det är bara så tråkigt. Men som mål igår hade jag att finna ett par jeans, och jag började hurtigt, men efter att i ett stort antal butiker konstaterat att min midja är för hög och benen för korta, rumpan för rund och att alla inköpare på butikerna tycks tro att alla vill ha supertunna byxor och just nu hellst 3/4, så var jag nära att ge upp. Men hade jag köpt ett par byxor, ett par leegings, en tröja, en klänning och strumpor till Trollungen och vätskedrivande till mig, så visst handlat hade jag. Det var lunchdags så jag slängde iväg ett SMS till L, vi åt ingen lunch, men vi sprang runt länge, och jag hittade en klänning till bröllopet jag och Maken är bjudna på i aug, jag köpte ett par tygskor, och vi hittade ett par jeans, i en butik där man förståt att alla rumpor inte ser ut som det vi ser i reklamen, alla har inte ben till armhålorna och vi som är större vill inte klä oss i säck. Så har ni vägen förbi Drottninggatan i Karlstad så föreslår jag ett besök på "Tre steg upp", där kan ni även köpa pärlor till halsbandet ni alltid drömt om men inte hittat...

Inga kommentarer: