2009-06-22

Resumé

Så går vi mot mörkare tider igen... Det är äntligen sommar, det är så varmt att jag sitter i skuggan och tycker lite synd om mig själv. Men bara lite, jag älskar att vi har fint väder, att solen lyser från en blå himmel och det är underbart att bara vara.

Men så här års har jag lite tid för att bara vara, vi har tre fördelsedagar på rad och det är midsommarfirande, jag älskar det. Vi hade turen att få en midsommarafton utan regn, det kom en skur, men då var vi inne. Först var vi till Bomstad, där vi åt lunch och sedan åkte Trollungen karusell, dansade runt stången men framför allt hon sjöng för alla som var där. Kerstin Andeby var som vanligt där och sjöng med barnen och hon bad Trollungen att komma upp på scenen och där sjung vår unge för alla som var där, det var två stolta föräldrar som såg det hela. Tackar dagis för att Trollungen hade kurage att gå upp på scenen och att hon behärskade "Majas alfabetssånger". Efter fika och att Trollungen sovit een stund var det dags för nästa anhalt, vi åkte hem till Kompisen H och grillade och hade en trevlig kväll.

Lördagen var vi hemma och stökade, det är en massa som ska göras, bla byter i plats på en massa, det blir lekrum en trappa upp, sovrum i lekrummet och bibliotek i sovrummet... sen ska det fixas en massa ute, ja vi har vad vi gör, för tvätt, disk, mm ska ju oxå fixas...

Söndagen tillbringade vi hos Morfar och M, och det var trevligt, det kändes som det var då sommaren kom, kan bara hoppas att den stannar ett tag...

Idag har vi haft en vanlig måndag och det är så skönt, lite för varmt, men det är inga fel, jag har sprutat vatten på alla ungar som ville, Maken gräver ner plattor så att vi kan ta fram stora poolen och Trollungen hade en bra dag på dagis och en eftermiddag med kompisar här hemma. Nu ska jag ta en glass och njuta av den härliga svenska sommaren...

Inga kommentarer: