2011-04-11

Vems bästa?

Det jag "bråkat" mest med sjukgymnasten och husläkaren är om jag verkligen måste äta så himla många olika tabletter pga nacken och de avgick med segern. Så nu har jag i flera veckor ätit som de sagt och det har gjort att jag fungerar, men inte mer, jag har fortfarande ont, är smärtfri några timmar åt gången, men det har gjort att livet fungerat om än på sparlåga. Så när en av mina tabletter tog slut så tog jag det med ro, och så visar det sig att det inte går att få tag på just den värktabletten, i alla fall inte på något apotek i Värmland. Jag har med andra ord levt en helg utan en av mina värktabletter och nu har jag olidligt ont. Så ont att jag ringde husläkaren, satt i telefonkö i över 40 minuter och när jag kom fram bad jag honom hjälpa nu, jag sa tom att jag kunde tänka mig en ny sort eller två, bara jag slipper ha ont 100% av tiden. Jag kunde riktigt höra hur han log när han sa; "Du har alltså insett ditt bästa och att jag har rätt." Nä det har jag inte, jag har insett Maken och Trollungens bästa, och nu väntar jag på att Apoteket ska öppna, ska hänga på låset...

Inga kommentarer: