2011-04-05

Skånepåg

Det är knepigt det där med att "vänta barn", igår läste jag på FB att Bonuskusinens förlossning hade börjat och jag måste säga att det var lika tufft som när systeryster fick sina två. Trodde inte att jag skulle påverkas lika starkt denna gången med det var med spänning jag kollade FB gång på gång. Nu fick jag den goda nyheten i morse, mail från Moster B och jag erkänner jag ringde Morbror T och kollade, innan jag läste mailet, och det låter som allt gått bra och att det kommit en ny "prins" till världen.

Idag ska jag träffa min husläkare, han blev inte glad när han kollade vad de tog för bilder på min nacke på akuten vid hjärnskakningen. Det ser nämligen ut som de inte kollade nacken, och det kan förklara varför de inte satte in nån behandling. Helt klart är att jag inte fixar den lättaste gruppvattengympan och att nacken är i uselt skick, men nu kanske det blir ändring på det hela. Tyvärr är han inne på att jag kommer att få lära mig leva med en trasig nacke,men att vi ska hitta verktyg som underlättar det hela. Gu vad jag längtar efter "min" sjukgymnast, undrar om jag kan få en remiss till henne, hon är ju på smärtkliniken...

Men idag gläds vi åt vår nya bonussläkting och med hans föräldrar, den stolta mormoderna och bonusmorfadern som även om han försöker tona ner det hela är som en tupp...

Inga kommentarer: