2011-04-25

Annandagpåsk

Långfredagen firade vi i Kumla, min Kusin fyllde 18, igår, men det firade vi som sagt i förväg. Moster B hade gjort en underbar påskbuffé och vi kunde sitta ute och njuta av den goda maten och att våren är här.

Påskafton var dagen vi firade Makens födelsedag, julafton, min födelsedag, Trollungens födelsedag och påskafton med Gudmodern hemma hos Mormor. Vi fick så mycket presenter att det fick mig att rodna, men jag hoppas tacksamheten gick fram.(om inte så TACK!!!) Jag och Mams hade slagit våra kloka huvuden ihop och kommit fram till meny som jag tror att alla 5 uppskattade.

Påskdagen var dagen Farfar fyllde, och min Kusin, vi friade Farfar med tårta och godis och fick åter igen en massa god mat, tyvärr så missade vi att vara ute i solen, men det är smällar man får ta, trevligt hade vi ju i alla fall.

Idag har vi haft besök av en klasskompis till Trollungen och hans mamma, trevligt med folk som tar en på ordet när man slänger ut en inbjudan på FB. Trollungen har dessutom haft en kompis från åk 1 i röda huset här + barnbarn till grannar och båda tjejerna från 8 har också lekt här. Måste säga att det glädjer mig när gården är full av ungar, speciellt när Maken har ett öga på baksidan och jag kan sitta och prata på framsidan.

Läser en underbar bok av Kate Morton, "I det förflutna", och det är en sån där bok som man bara vill vända blad och fortsätta läsa, men min nacke gör att jag orkar läsa ca 10 sidor, sen är det stopp och det retar mig.

Inga kommentarer: