2011-11-12

Örebro borde flytts

Igår var vi till Morfar och hade en trevlig kväll med massa prat, god mat och lite bus. Trollungen saknade sina kusiner, men var nöjd med att få träffa Morfar, hon hade massa små hälsningar, teckningar mm med sig till honom. Jag börjar hålla med Trollungen om att Kumla och nu även Örebro borde flyttas till en bit bortanför Forshagas Folkets Park, det blir så sällan vi ses och det är ju avståndet som är det största hindret och att pensionärer har så himla mycket att göra.

Trollungen förvånade oss alla och gjorde både mig och Maken stolta, genom att äta och det ordentligt, det var så att Morfar höll på att ramla av stolen, när hon bad om mera kött. Att hon skulle få "Plopp" om hon åt av maten bidrog, men hon tyckte det var så gott att hon ville ha mer. Till saken hör att hon aldrig har ätit av allt hos Morfar förut, hon ratade bara saffranspannkakan, men åt desto mera glass.

Jag ligger i soffan idag, ett "gallanfall" igår och ett idag och nacken tog stryk av att åka t o r igår. Men det är det värt, nacken kommer jag vara tvungen att lära mig leva med och som läkaren sa, en bra och trevlig dag/kväll är värd en dålig dag, då det är det roliga, trevliga, vardgslyxen, att samla guldkorn som är det jag ska fokusera på.

Inga kommentarer: