2011-11-09

Penséer

Äntligen har solen hittat till Forshaga, den kom fram igår och det var så underbart att "Geten" och jag var ute i en timme. Först gick vi en sväng, sen hade Hunden ett pudelfnatt i trädgården, då hon rusade runt runt, medan jag pysslade i trädgården, jag satt äpplena vi köpte i Kumla i "höstkrukorna" på altanen. Sen passade jag på att planterade ljungen och satte ner kottarna också de inhandlade i Kumla och la dit en massa kastanjer i en hink som står på trappan, i alla krukor och i hinken finns möjlighet att tända värmeljus. När jag ändå var i farten gjorde jag rent ljuslyktorna på trappan och när Maken och Trollungen kom hem efter handbollsträningen lös det vackert både inne och ute, det är vad jag kallar vardagslyx. Men lite knepigt känns det att höstpyssla och samtidigt ha en Pensé som blommar vid en kruka på altanen.

Inga kommentarer: