2011-11-23

Reuma Rehab

Det har strulat en del med datorerna, därav att jag inte skrivit, eller mer rätt, publicerat något på väldigt länge. Jag har nämligen upptäckt att min nacke mår bättre när jag använder Trollungens dator, den är mindre och jag rör då inte på huvudet när jag läser eller skriver, men jag kan av någon anledning inte publicera nått här på bloggen från den.

För mindre än 3 veckor sedan ringde de från reumatologen och frågade om jag var intresserad av en träningsperiod nu i höst. Självklart svarade jag utan att tänka, att det sen var mindre än 2 veckor innan jag skulle skrivas in det spelade mindre roll. Det blev att stuva om en del, flytta lite läkarbesök, några undersökningar och framför allt fixa så att Trollungen har fritids både på morgonen och tills maken hämtar henne. "Pusskort", kramar och pussar var jag ju självklart också tvungen att göra....

Jag är nu inne på vecka två av 4 och det känns, det är nu vi mår som sämst för att nästa vecka börja känna det positiva av all träning. Min nacke ställer till det en hel del, men sjukgymnasterna är fantastiska, även om min älskade "plågoande" fortfarande är tjänstledig, så de ger mig andra övningar anpassade efter min förmåga och mina problem. Vi är 10 stycken och det är en härlig grupp, bara en jag träffat förut och jag saknar allt mina "Gubbar", han från Säffle och han från Hammarö, men man kan inte få allt här i världen.

Idag får jag besök av Trollungen och Maken, Farfar har varit snäll och hämtat Trollungen så hon slipper ha långa dagar alla utom fredag då jag hämtar henne när jag kommer hem, eller när hon slutar skolan, och det gör ju att Maken slipper åka till Forshaga och hämta henne och sen ner hit till mig, vi är alla nog så trötta så här mitt i veckan.

Inga kommentarer: