2011-11-07

Tiden rusar

Förra helgen var vi på Äventyr, vi tog bilen till Stockholm och roade oss, men först och främst Trollungen.

Första stoppet blev i Arboga för lunch, innan vi fortsatte till Kungens kurva. Dit anlände vi minst en timme innan vi tänkt, men det fanns ett "Lekland" så Trollungen fick rasa av sig och jag fick mig en Chai Latte.

Anledningen att vi stannade i Kungens kurva var att vi där hade bokat biljetter till "Smurfarna" i 3D, den var riktigt kul och vi var alla tre nöjda med något hungriga när filmen var slut.

Det blev Pizza Hut, de serverar nämligen glutenfri pizza och den var grymt god, men för stor för mig, tur att Maken var hungrig. Trollungen som börjat äta pizza åt en bamseglass och pysslade, barnen fick pysselböcker på restaurangen, bra knep, vi vuxna han äta innan hon tröttnat på att sitta still.

Sen var det hotellet som gällde, vi skulle lämna det redan vid 6, så det kändes bra att ställa tillbaka klockan, även om vi var rätt trötta alla tre när vi begav oss mot Slussen, eller mer rätt Viking Line, för att åka på en dagkryssning, men höstlovstema, Skeppskatten hade besök av en Smurf, så det va full fart hela tiden. Vi bytte båt på Åland, men var aldrig i land.

När vi kom åter till Stockholm, så tog vi bilen till Kumla och bums i säng, sen hade vi en dag i Kumla, men lunch på "stan", vi fikade med Morbror T och min kusin, fixade min mormors grav, jag köpte en väska och så fikade vi lite till i, innan vi for hem till Värmland.

Med tanke på min nacke och mina leder och att det var höstlov så sov Trollungen kvar hos Farmor och Farfar och jag tillbringade tisdagen i soffan. Sen rusade veckan vidare, vi var till "våra" busar en dag, Trollungen lekte med en kompis från Skåre, och hon han även med Bäst bästaste kompisen en dag och en av bästa kompisarna en annan.

Idag är det vardag igen och Trollungen var så nöjd att det äntligen är skola igen...

Inga kommentarer: