2013-04-03

Det var inget tåg

Trollungen kom hem igår kväll, med feber och mammasjuk var hon också. Så jag och hon sov gott i storsängen. Vid 01 vaknade jag av att ett antal godståg åkte förbi, det tog ett tag att ines att jag låg i min säng och här går inga tåg. Men jag trodde det berodde på en dröm, vi har ju varit i Kumla. Där sov vi hos den bäst bästaste och hon bor granne med järnvägen. Vi han träffa de andra bäst bästaste Kumlingarna. Vi firade älskade Morbror T och hade två underbara dagar, grymt avis på alla Snödroppar som blommar i gräsmattan och att våren kommit en bit längre än här. Men igår såg jag till min glädje att "Julrosen" jag fick av Mams förra året, överlevt och nu blommar. När jag i morse hörde på radion insåg jag att det jag först trodde var godståg och sen långtradare i själva verket var ett jordskalv.

Inga kommentarer: