2013-04-22

Stolt mamma och nöjd dotter

Nu har vi firat Trollungen med bowlingkalas, med några av de bästa kompisarna och sen kalas med nästan alla de bästa. Mams låg hemma och var/är sjuk och några saknar vi alltid. Men Trollungen är så nöjd och tacksam för alla som grattat henne och för alla fina presenter. Men inte trodde jag att "hemmanyckel" skulle slå allt annat. Men samtidigt känner jag mig stolt när det inte är värdet som är det viktigaste. Idag har vi varit på utvecklingssamtal på skolan, och det är en stor och mogen tjej vi har, som gjort stora framsteg sedan i höstas. De nya målen känns som hon verkligen är så duktig som läraren säger och det gör mig så stolt. Jag känner att allt slit vi laggt och lägger ner verkligen ger resutat, men det underlättar ju att Trollungen älskar skolan och är vetgirig.

Inga kommentarer: