2013-04-06

En vanlig lördag

Trollungen beställde spagetti och "mormors korvstroganoff", det har jag och Maken nu ätit till lunch. Trollungen är nämligen hos bäst bästaste vännen, och kommer hem till kvällen, vi har sparat mat till henne, men då kan det vara nått helt annat som gäller, hom fyller ju snart 9. Idag har vi en helt vanlig lördag, Maken har "tvättstugan", och diskar, har dammsugit efter att jag slagit sönder en höna. Det gör jag inte varje lördag, men Maken städar allid efter mig. Själv har jag plockat undan "påsken", krattat under en buske och sopat lite grus vid staketet. Så nu lider kroppen men jag känner mig nöjd och att jag inte bara är en belastning. Just nu är det tufft att vara jag, det är jobbigt att inte komma ut på arbetsmarknaden, att inte kunna göra allt jag vill och ständigt vara beroende av andra. Men jag samlar mina guldkorn och ljusglimtar, idag hittade jag en gul knopp i gräsmattan och såg en fjäril. Det är de små tingen som gör skillnad. Nu blir det soffhäng resten av dagen och kvällen.

Inga kommentarer: