2013-04-14

Ifrågasätt

Det är många som funderat och några som frågat över hur jag kan hålla på Skellefteå, när jag sagt att jag hejar på Brynäs, inte blir det bättre när jag from nästa säsong håller på Örebro. Därför tar jag det än en gång. Jag har allid hållit på Örebro, när de åkte ur högsta ligan för ca 35 år sedan föll valet på Skellefteå, det är jag fostrad till att hålla på, inte tvingad, men blod är tjockare än vatten, och det är så mycket roligare att ha ett lag att heja på. När jag sen jobbade som fritidsledare fanns inget av de två lagen i högst ligan och då valde jag att hålla på det lag som "Krobbe" kom från till Örebro, som en i miljonkedjan och min stora idol. Jag har sedan hållit på Brynäs, även när Skellefteå kom upp i elitserien, men jag anser att det laget som vinner serien är det laget som visat att de är Sveriges bästa lag för året, och borde såleder ta hem guldet. Slutspelet kan de döpa om till svenska cupen. Nästa år slår mitt hjärta som alltid för ÖÖrebro, det är en lång väntan och dröm som äntligen gått i uppfyllelse. Brynäs kommer alltid ha en plats i mitt hjärta precis som Skellefteå, men både i fotboll och hockey är det Örebro som är nummer ett.

Inga kommentarer: