2014-02-01

Stolpskott

Igår ringde min reumatolog, ett stolpskott, det finns inga belägg för att mina mediciner skulle orsaka min blodbrist, sa hon, men hon satte ändå ut dem, så nu kommer jag inte bara vara trött, utan även få ett skov. Hon hade ingen förklaring till varför, men då jag inte äter kortison kan hon sätta in det när, inte om, jag blir sämre och dessutom är jag sjukskriven mars ut. Det som känns värst är att om jag inte haft min reumatism hade jag fått en påse blod och förmodligen blivit pigg och frisk, men pga min sjukdom har de andra riktlinjer, att jag i vanliga fall har ett blodvärde som en "frisk" kan vara avis på, spelar ingen roll. Idag vilar jag mig, med oro för hur vi ska få till ett kalas här tills imorgon, men jag vet att vi löser det på nått vis. Jag hade tänkt provlaga det jag ska bjuda på, men jag hoppas de jag fått tipset av vet vad de pratar om. För er som känner mig, ja lite åldersnoja har jag, 5or och 0or är extra jobbiga, så därför firar jag min årliga 27årsdag(Mams läs 37).

Inga kommentarer: