2008-10-11

Ensam hemma

Lördag hemma i Forshaga brukar betyda färska frallor till frukosten som avnjutes länge ihop med Maken och Trollungen, för att sen övergå till att bli en timme vid radion och Melodikrysset, något gott till kaffet och det är som jag ser det en kanonstart på lördagen. Men så blev det inte idag, jag åt frukost själv, färsk bröd hade jag förvisso och en godbit fanns det oxå, men det viktigaste saknades, nämligen min familj. Trollungen är på kalas hos kompisen M från Ånnanboda, och då hon bor i Östansjö så är maken med och jag är ensam hemma.

Ensam hemma låter kanske som en härlig lördag och jag ska inte klaga så mycket, men jag saknar kaoset som brukar råda. Visst hade jag kunnat bli med, men jag gömmer mig för basiller, virus mm, då jag på måndag ska börja Reuma Reab, vilket betyder 4 veckor intensiv träning på sjukhuset, då jag bor på hotellet tränar och har det bra och det vill jag inte missa.

Inga kommentarer: