2008-10-20

Tillökning

Så har då vecka två börjat på min period av Reum Rehab, och jag mår riktigt bra. Men så passar den typ av träning som vi har nu mig mycket bättre än den jag hade när jag tränade med RA-patienterna. Det handlar mer om träning och mindre om pyssel och det gör att jag trivs bättre. Visst gillar jag att skapa, att fixa och så, men det ska vara nått jag behöver, om än bara för själen, inte nått som en "pysseltant" tycker är lämpligt utifrån min sjukdom...

Vi ska ha tillökning, och det redan om 4 veckor, tanken var att vänta till sommaren, men nu är det klart, det blir nu, det är väl så livet är, det blir inte alltid som man tänkt sig. Det lilla livet är fyra veckor redan och hon valde mig och inte tvärt om och nu är jag kär, som tur är är Maken och Trollungen oxå med på noterna. För att förtydliga det hela, det är Maken som aktivt letat och funnit denna lilla skönhet och jag tror att vi alla tre kommer att må gott av detta. Den som kan ha åsikter som inte bara är positiva är väl Katten, visst stöd har hon från litet oväntat håll, av Paps, han gillar inte Katten och av Mams, men den sistnämnda lär inte vara svårflörtad, hon gillar hundar. Katten har jag störst hopp om när det gäller de andra två, men de får helt enkelt gilla läget...

Så låt mig presentera Lisa Viktoria "Vickan" Lavér


Inga kommentarer: