2008-10-14

Pusskort

Så har jag flyttat in till det som i fyra veckor kommer att vara mitt hem, i alla fall må-fr, och det är lyxigt. Jag bor på "hotellet" och det vet väl alla att det ligger på sjukhuset i Karlstad, om inte så vet ni det nu. Här är jag för att träna och det kommer jag sannerligen att göra, men vi började med en mjukstart. Igår handlade det om att träffa sjuksköterskan från reumatologen, sin arbetsterapeut och sjukgymnasten som ansvara för just mig, det var en massa kontroller bla om hur man mår, hur starka händer man har, eller i mitt fall hur svaga de är och en massa mätningar som visar rörlighet eller brist på rörelse. Det var väl inga stora överraskningar om man bortser från rörligheten i ryggen, förra året kom jag ner med fingertopparna i golvet och nu kom jag lite nedanför knät, och det förstår till och med jag att det inte är bra.

Lyxen består av frukost, lunch, kvällsmat och fika på hotellvis, att inte behöva tänka på något annat än just mig, att helt och fullt fokusera på träningen, att må bra och få ut det bästa av detta. Men jag erkänner jag saknar Trollungen och Maken, som tur är kommer de ikväll och jag längtar. Trollungen och jag tillverkade "pusskort" i söndags, det är ett schema över de fyra veckorna jag är här, och på Trollungens finns det bilder på vad som gäller för varje dag. Det är hästar varje onsdag för då rider hon, det är ett badkar med skum och badsaker när hon ska bada, det finns en tandläkare den dagen hon ska dit osv. Sen är tanken att man sätter "pussar" på kortet, det är små klistermärken. Förra året hade hon ett när jag var här, men nu ansåg hon att även jag och Maken behövde var sitt. Självklart finns det bilder även på Makens så han vet vad Trollungen ska göra, men även på sånt han ska göra som tex bilder på tvättmaskinen, dammsugaren, en kundvagn full med varor och blommor till mig. På mitt står det att Trollungen kommer och när vi ska ha Spökfest, åka till husvagnen och när vi ska storhandla...

Inga kommentarer: